Squirrel

This squirrel was my final school assignment. Due to time-constraints I didn’t manage to complete it to my entire satisfaction, but it’s still decent, considering the time spent on it. What happened was that I spent so much time on the model itself that I didn’t have enough time to properly unwrap and texture it. The unwrapping and texturing was done in one hour max.
The whole image (branch, acorn and squirrel) has 891 poly’s and contains diffuse and bump maps on the squirrel and diffuse, specular and bump maps on the acorn.

I chose to make a squirrel because I wanted to try out fur and living creatures. A tree and car are rather static but an animal can move and is much more dynamic. I can’t use a blueprint or basic shapes and this challenge made it so much more fun. I’m quite pleased with the results of the model, but the fur didn’t come out as well.

Squirrel_1

Squirrel made in 3DS-Max.


Squirrel_2

Squirrel made in 3DS-Max.

Deze eekhoorn was mijn eindopdracht voor 3D Art op school. Door de tijdsdruk is hij niet zo mooi geworden als ik zou willen, maar nog steeds best oké gezien de tijd die ik eraan gewerkt heb. Ik had te veel tijd besteed aan het modelleren en daardoor geen tijd meer vor het unwrappen en texturen. Het unwrappen en texturen is dan ook gedaan in zeker niet meer dan een uurtje.
Het totale plaatje heeft 891 poly’s. De eekhoorn heeft een diffuse en een bump map, en de eikel heeft diffuse, specular en bump maps.

Ik heb gekozen voor een eekhoorn omdat ik vacht en een levend wezen wilde proberen te maken. Een boom of een auto zijn vrij statisch maar een dier kan bewegen en allerlei houdingen aannemen. Daarom kan ik geen blueprint of standaard figuur gebruiken en dat maakt het een stuk leuker. Ik ben behoorlijk tevreden met het model, alleen de vacht kwam er niet zo mooi uit.

Posted in 3D

Twitter feed